
צילום עיצוב פנים
צילום עיצוב פנים יכול להיות דיי מאתגר, אפילו היום בעידן בו כל כך קל לצלם, האתגרים אשר נאלצים להתמודד איתם על מנת לבטא מרחב באמצעות צילום יכולים לנוע בין הצורך להציג חלל צפוף כחלל מרווח וגדול יותר, לבין הצגת עיצוב מיושן כמואר יותר, פתוח ומודרני יותר.
אם המרחב מציג עצמו כאתגר אל לנו להירתע מכך, מחצית מעבודתו של צלם היא למצוא חלופות ופתרונות יצירתיים לבעיות העומדות לפנינו. איך ניתן לקחת משהו סטטי ולא מעניין ומשעמם ופשוט להפיח בו חיים.
הצלם, תמיד צריך לשאוף להציג צילומים אשר ישקפו את הצורך המתמיד לחשוף, לקדם ולהיטמע בצורה דינמית ומרגשת. אם לצלם אין את הצורך ליצור יצירות אמנות, הצילומים שלו יתורגמו לצופה ככאלו, תחושת התשוקה והדחף להיות הטוב ביותר תמיד תשקף את עצמה בצילום. בתעשייה בה כל צלם צריך לקדם את עצמו, אידיאולוגיות אלו צריכות להיות המנטרה של כל צלם בתחילת כל יום צילום. המטרה הסופית היא שהצילום יראה חזק מספיק בכדי לעמוד לבדו כיצירת אמנות, אבל גם להשיג את המטרות שלשמן הוא נועד.
הסיפור
לספר את הסיפור של המרחב ולהציגו בצורה מרגשת, חדשנית ומזמינה מרגיש כמו האתגר האולטימטיבי, יחד עם זאת, זה לא.
השלב הראשון והחשוב בתהליך הוא קודם לסייר ולהכיר את החלל שאנו עומדים לצלם, זה חשוב מכיוון שצלם הוא ייצור חזותי, הוא צופה בעולם בפרספקטיבה ייחודית ונדרש לקחת את היכולת הזו ולהשתמש בה על מנת לנתח את המשימה העומדת לפניו.
בסיור במרחב העין מצלמת ומאפשרת לנו את ההזדמנות להבין את החלל ולהבין איך מתבטא האור על החדר, אילו צללים נוצרים כאשר זה קורה והאם ישנן הזדמנויות לזווית טובה או דינמית יותר וכיצד ניתן להציג את החלל הצילום בצורה הטובה ביותר למשימה.
התפיסה הרווחת של רוב הצלמים בתחילת הדרך, היא להציג כמה שיותר בצילום אחד באמצעות שימוש בעדשות רחבות או אולטרה רחבות זווית, כאמור, על מנת להכיל את מירב החלל בצילום אחד, עם זאת יש לכך לא מעט השלכות.
כצלמי עיצוב פנים, לאורך השנים אנו כבר לא ממש מרגישים שזה הכרחי, ראינו ויצרנו לא מעט עבודות שצולמו עם עדשות זום, עדשות פורטרט או גם עדשות זווית רחבה והם עושים עבודה נהדרת.
המטרה שלנו היא למצוא את נקודת המבט הטובה ביותר ולהציג את המרכיבים החשובים של העיצוב יחדיו ובדרך דינמית ונעימה ויזואלית אשר ניתן להשיג באמצעות כל סוג של עדשה או שילוב של עדשות, יש להקדיש מחשבה על איך ניתן להדגים את הפונקציונליות, התכנון והיופי של החלל בעת ובעונה אחת.
חוק השליש
המרכיב החשוב הבא הוא הקומפוזיציה ואיך היא מספרת את הסיפור, הקומפוזיציה יכולה לספר כל כל הרבה בפריים אחד ולכן היא מאוד חשובה והשפעתה רבה על הסיפור, הקפדה על פרספקטיבה, קווים וחוק השליש הידוע יכולים לתרום גם כאן ע"י יצירת צילומים נוחים ונעימים לעין.
זה יכול לתרום לצילומים להופיע כיצירות אמנות העומדות בזכות עצמן אשר יכולות לשמש למטרות מסחריות.
כדאי מאוד גם לקחת בחשבון מספר זוויות וחשיפות שונות את המרחב על מנת להבטיח שאנו מתקשרים בצורה יעילה את המידע הזמין.
זהו תפקידו של הצלם לחוות את החלל ולהעביר את החוויה לצופה.
כצופים, אנו צריכים לחוות את חווית המרחב דרך הצילום.
כצופים, אנו צריכים לחוות את חווית המרחב דרך הצילום.
על מנת להבטיח כיסוי בסיסי של המרחב יש לצלם שלושה סוגים של צילומים: צילומי סקירה, צילום מידע רב ככל האפשר בפריים אחד, צילום המתמקד באזור מסוים בחלל, אולי איזור ישיבה, שולחן או תכונה ייחודית אחרת, ולבסוף, צילומי פרטים, עם מנת להציג את מרכיבים הקטנים המשלימים את החוויה במרחב.
כל אלו, אמורים להבטיח תיעוד יסודי ומלא של החלל תוך הקראת הסיפור מתוך הבחנה מעמיקה ובדרך צבעונית
מדוע צילום עיצוב פנים חשוב למעצבי פנים ואדריכלים?
היום, כמעט לכולם יש מצלמה וכולם יודעים איך לצלם בה, אבל האם זה אומר שאפשר לוותר על צילום עיצוב פנים מקצועי על ידי צלם מקצועי?
אם אתם חיים בישראל, התחרות על עינו של הלקוח היא לא קלה והדרך להציג את העבודות שלכם או העסק היא באמצעות צלם מקצועי אם אתם מבקשים להציג את החלל שלכם בצורה מרהיבה אתם צריכים צלם מקצועי.
צלמי עיצוב פנים טובים יכולים ללכוד את הצבעים המדויקים, את הקווים, המרקמים ואת הפרספקטיבות השונות של המבנה ובכך היא דרך מצוינת להרשים את הלקוחות.
צילום גרוע מזיק.
חשוב לזכור! צילום גרוע יכול להסב יותר נזק לעסק שלך מאשר טוב,אין טעם להשקיע בעיצוב פנים אם אין אחריו צילום אדריכלי טוב כדי לשמר ולקדם אותו.
עיצוב פנים, ריהוט ואמנות, מחמיאים לחלל, בין אם הוא בית פרטי או סביבה מסחרית.
צילום אדריכלות מקצועי עושה את אותו הדבר, צילומי בזק או צילום חובבני לא יעמדו במשימה, צילום אדריכלי (עיצוב פנים, חוץ, אלמנטים עיצוביים וכו ') הוא אמנות מיומנת ודורשת ידע מיוחד. כמו בכל תחום אחר, יש רמות שונות של מומחיות.
עיצוב פנים שעולה מאות אלפי שקלים לא יראה טוב יותר מעיצוב זול אם הצילום נראה לא טוב, עיצוב מושלם מאבד המון מההשפעה והתקשורת אם הקירות אינם ישרים, אם ישנן צלליות או כתמי אור חזקים או פשוט קומפוזיציה לא טובה.
ישנם גורמים רבים המעורבים ביצירת תצלומים High-end, אלו מרכיבי המפתח המבדילים בין תמונה באיכות גבוהה לבין תמונה באיכות ירודה:
קירות ישרים, קל כמו שזה נשמע אבל ישנם המון צלמים רבים המציגים צילומים עם קירות עקומים \ משופעים והם אינם נראים טוב בכלל, עם זאת החריג היחידי הוא כאשר מצלמים מקומה אחרת של החלל.
חשיפה נכונה: המשמעות היא שהאזורים המוארים לא יהיה מוארים מידיי והאיזורים החשוכים לא יהיה חשוכים מדי, צלמים מכנים אותם "אזורים מפוצצים" עיצוב פנים בבתים ובדירות בדרך כלל מכילים את הקצוות של אור וחושך ולכן דורשים טכניקות מתקדמות על מנת לפצות על כך. צלם עיצוב פנים מקצועי ידע להתגבר על האתגרים הללו, נוף עצים ירוקים או שמיים כחולים מבעד לחלון תמיד נראה נעים ומזמין יותר משמיים לבנים.
היעדר השתקפויות: האם אי פעם ראיתם צילומים עם השתקפויות על דלתות או זכוכיות? זה לא נראה כל כך טוב נכון? ההשתקפויות האלו נמצאות שם מכיוון שהצלם בעת הצילום לא שם לב שהן שם או שהוא לא דאג להסיר אותן בעת עיבוד התמונה. זה מאוד נפוץ לראות את אורות האמבטיה מבצבצים, את האביזרים, המגבות או החלונות בתמונות חדרי רחצה. זהו אזור נוסף בו הצלמים המקצועיים זורחים בו, התמונות עובדות עבור המעצב טוב בהרבה כאשר אין השתקפויות מגוחכות מכל מקום.
כוחה של הקומפוזיציה

חדות התמונה: המצלמות עשו כברת דרך ארוכה מאז העידן הדיגיטלי, אפילו לטלפונים יש מצלמות איכותיות להפליא, עם זאת הם אינם מסוגלים להתחרות עם הטכנולוגיה המתוחכמת וחשוב יותר, עם האופטיקה של העדשות הזמינות בציוד המקצועי, עם זאת, זה עדיין אומר שגם עם הציוד הכי יקר ומקצועי חובבן יכול להשיג תוצאות של צלם כמו שאנחנו יכולים להיות סופרים גדולים אם נקנה מקלדת יקרה.
עריכה מקצועית: לא משנה כמה טובה התמונה, היא לעולם לא תהיה טובה כמו תמונה ערוכה בצורה נכונה. עריכה היא בדיוק כמו תיבול תבשיל, בדיוק כמו השף המתבל את המנה שלו לשלמות עבור בלוטות הטעם, כך צלם מיומן יערוך את הצילומים שלו לשלמות עבור עיני הצופה. הצלמים המחוננים יביאו צילום למקום הנראה טוב יותר בתמונה מאשר במציאות.
צלם עיצוב פנים מקצועי ישלב את כל אלו ועוד ליצירת צילומים מרתקים להפליא אשר ימשכו לקוחות נוספים וכמו כן מאפשר למעצב להציג את העבודות שלו בצורה ראויה, הם אפילו יכולים להפוך חללים משעממים לחללים מעוררי עניין.
היום, כל הלקוחות נמצאים ברשת, גם אם הגיעו מפה לאוזן הם רוצים לראות עבודות, ולכן צילומים מקצועיים הם חיוניים ללקוחות פוטנציאלים יותר מאי פעם, אם צילומי העבודות אינם מרתקים את הלקוחות הפוטנציאלים הם יעברו למעצב הבא.
התהליך
כאשר מדובר על צילום עיצוב פנים אדריכלי מעורבים הרבה יותר אלמנטים מאשר מה שהעין פוגשת במבט ראשון, על מנת ליצור תמונה מציאותית ומפתה, דרוש תכנון זהיר, הצגה, תאורה ומנות בריאות של סבלנות.
כאשר מצלמים עיצוב פנים ישנם לא מעט דברים לקחת בחשבון בדרך למוצר הסופי: רמות האור הפנימי, רמות האור החיצוני, כמות המבזק המתאימה, טמפרטורת הצבע, קומפוזיציה, מי הוא הלקוח, וכ"ו.
כל זה מגיע יחד לשתי שאלות קריטיות: "מה אני צריך להראות?" ו "איך להראות את זה?"
לפני הצילומים
הדבר הראשון שאנו עושים לפני תחילת הצילומים הוא לעשות סיור במרחב על מנת לקבל את תחושת החלל, לכל צילום שאנו רוצים לצלם אנו רוצים לדעת את אפשרויות הקומפוזיציה, איך האור ישפיע על הפריים, היכן ניתן למקם תאורה אם צריך, מהם הם המאפיינים והתכונות האדריכליות שאנו רוצים להציג ואיך אנחנו רוצים להשיג אותם.
הכנת הבית ליום צילום
טיפים כלליים:
ניקיון כללי וקפדני בכל אזורי הבית (משטחים, דלתות, רצפה, וילונות, חלונות וכ"ו..)
כיבוי כל התאורה בבית.
החלפת תאורה שרופה.
יש לוודא שכל התאורה בטמפרטורת אור תואמת.
ליישר את כל גופי התאורה התלויים.
לכבות מאווררי תקרה.
לכבות את כל הטלויזיות.
לכבות את מסכי המחשב.
לוודא ניקיון תריסים ולפתוח פתחי אור טבעי למקסימום.
להסיר תמונות אישיות או להחליף עם צילומי נוף או אומנות.
סידור המיטות, כריות, יישור והידוק המצעים.
הסרת בגדים, נעלים, מעילים מטריות וחפצים אישיים אל תוך הארונות.
המטבח:
ניקוי משטחי עבודה, שיש, כיורים.
ניקוי דלתות ארונות המטבח.
ניקוי דלת המקרר.
הוסף למשטח העבודה אביזר אחד בלבד, פירות טריים ואולי ספר בישול.
הסר את כל החפצים האישיים, תמונות, בגדים, עיתונים ומחברות.
הסתר את כל כלי המטבח.
הסתר את כל פחי הזבל.
פינת אוכל:
ניקוי השולחן והסרת עומס
הברקת השולחן.
אביזר אחד במרכז השולחן, כמו זר פרחים.
יישור את כל הכיסאות ומיקום ברווחים שווים.
הסרת כסאות גבוהים או מושבי ילדים.
סלון:
הסרת עיתונים, מסמכים, דואר, וכ"ו
רענו כריות וסדרו אותן במקומן.
הסרת צעצועים, חפצים אישיים ועומס אקראי.
חדרי שינה:
סידור המצעים בצורה קפדנית, צבעים תואמים, יישור קמטים.
קצוות מצעים מקופלים היטב ומיושרים.
הכריות צריכות להיות נקיות מקמטים ומסודרות במקומן בצורה אחידה.
הריצוף, הפרקט והשטיח צריכים להיות נקיים לחלוטין.
הסרת חפצים אישיים, טלפונים, תמונות, בגדים.
הסרת פחי אשפה.
משרדים:
ניקיון זכוכיות קפדני.
ניקיון דלתות.
הכסאות צריכים להיות בזווית מזמינה או מיושרים לשולחן.
כיבוי מסכי מחשב.
ניקוי מסכי מחשב וטלויזיות מכתמים ואבק.
הסתירו כבלים.
הסתירו משטחי עכבר.
הסתירו מכשירי כתיבה.
הסתירו מדפסות ופקסים.
יישרו ספרים בספריה לפי צבע \ גודל.
כיסוי תאורת חירום ושלטי יציאה.
חדרי ישיבות:
סדרו את החדר כאילו הוא מוכן לישיבה.
וודאו שכל הכסאות מיושרים לחלוטין וכל החפצים, משקפיים, עטים, חומר שיווקי, חייבים להיות מיושרים במדויק.
וודאו שכל השולחנות מיושרים.
הסתירו כבלים, פחי אשפה וכוסות או סכו"ם חד פעמיים.
הימנעו מהצבת אביזר מרכזי גדול, לעיתים חדרי ישיבות עושים שימוש במכשיר תקשורת במרכז, השתמשו בו.
חוץ:
עשו סדר כללי, בעיקר במרפסות, גגות וחללים משותפים.
סגרו את דלתות החניה.
סדרו את הגינון, דשא, שיחים ולכלוך עלים.
העבירו מכוניות לחניה אחרת.
כדאי להשקות את הגינה, להזין ולטפח אותה מספר ימים קודם.
הסירו פחים ומיכלים שונים.
הסירו קורי עכביש ממסגרות הדלתות ומרזבים.
הסרת צינורות מים גלויים.
הסרת צעצועים, משחקים וכדורים.
הסרת דקורציה עונתית.
שלושה קווים מנחים לצילום עיצוב פנים
הקו המנחה הראשון שואל: "מהו נושא התמונה שלי?" בדרך כלל הנושא יהיה אדם או אובייקט בחלל אבל כאשר אנחנו מצלמים חדר הנושא יהיה כל החדר שניתן לתפוס באמצעות המצלמה.
זה אומר שחשוב שנהיה זהירים בבחירת נושא הצילום, שכן זה כמעט בלתי אפשרי לכלול חדר שלם בצילום אחד.
במאמר מוסגר נציין שיש היום כמה שיטות מעניינות המאפשרות לחבר יחד מספר תמונות סטילס לתמונה אחת מה שמאפשר את הצגת החדר ב 360 מעלות, שיטות אחרות מאפשרות לצופה חווית סיור וירטואלי בחדר וצפייה בחלל מכיוונים שונים, אבל זה כבר נושא למאמר אחר.
אם כך בבואנו לצלם עיצוב פנים ההיבט החשוב ביותר הוא למצוא את נושא הצילום של החלל, מעבר לצילום האלמנטים המשמעותיים בחדר אנחנו בדרך כלל נרצה לצלם כמה שיותר מידע מהחלל באמצעות עדשות רחבות זווית.
היום לרוב עדשות הזום, הזווית הרחבה ביותר היא 35 מ"מ וזה לא רע עבור צילום בתוך בית, אם כי, למצלמת רפלקס יש יתרון בכך שניתן להרכיב עליה עדשות המאפשרות זווית רחבה של 28 או 24 או אפילו רחב מזה, המאפשרות לצלם אפילו חלק גדול יותר של החדר.
בנוסף לריהוט ולפרטים האדריכליים שאולי נרצה לצלם צריך לתת גם קצת מחשבה על התאורה ואיך היא באה לידי ביטוי בחלל.
נעבור על זה בפירוט בהמשך אבל בתור התחלה כדאי לזכור לפני הכל להמנע מלהציג חלונות מוארים מידי בצילום מאחר שאלו נוטים למשוך את עיני הצופה וגם עשויים ליצור בעיות חשיפה. אם יש הרבה חלונות בצילום שלנו כדאי לשקול צילומים בשעות הערב כאשר האור הטבעי הוא חלש יותר.
לשים דגש
הקו המנחה השני שואל: "איך אני יכול לשים דגש על הנושא שלי?" עבור נושאים רבים, הטריק הוא להפוך את הנושא שלך לגדול בקומפוזיציה ואם אפשר בחלק ההקדמי של התמונה. ברור, צילום העיצוב צריך למלא את כל התמונה.
אם יש מרכיב מפתח בחדר, כגון אח, ציור ישן של אמן או גרם מדרגות דרמטי, אתם רוצים לוודא שהאלמנט מוצג בהבלטה, עם זאת גם אז זה כנראה לא יהיה הגיוני או אפשרי לשים את כל האובייקט בחזית הפריים.
אם יש ואן גוך על הקיר מעל הספה, נידרש לחשוב באיזה אופן נוכל להציג גם את הספה וגם את הקיר, כמו גם את הציור.
ישנן שתי דרכים לוודא כי ניתן דגש על המרכיבים העיקריים בחדר, ההקפדה על האור הנכון ועל הצבע המשפיע על האלמנט העיקרי.
לדוגמה, אם אתה רוצה להפנות את תשומת הלב אל שולחן אוכל כהה, אגרטל בהיר של פרחים המונח במרכז השולחן יסייע להנחות את העין של הצופה לאובייקט הזה.
באופן דומה, מנורת שולחן מופעלת תטיל אור חם על משטח השולחן ועל החפצים בסביבה הקרובה.
ואם באמת יש לכם ואן גוך בבית, אולי כדאי להוסיף תאורה באזור הציור כך הוא הוא יבלוט גם ביום וגם בלילה.
הסרת הסחות דעת
קו מנחה שלישי שואל: "מה אני יכול לעשות כדי לפשט את התמונה שלי ולהסיר פריטים מסיחי דעת מהנושא?"
זוהי ללא ספק ההנחייה החשובה ביותר עבור צילומי עיצוב פנים וזה התחום בו רוב הצילומים נכשלים, בואו ננסה להבין מהן הסיבות שזה קורה על ידי הסרת הסחת דעת אחת בכל פעם.
הסחת דעת אחת:
יותר מידי עומס, יותר מידי חפצים.
אם תשאלו צלם עיצוב פנים מקצועי מה נדרש הלכה למעשה לבצע בעת צילום החדר, הוא יגיד לכם 10 אחוז יצירתיות ו90 אחוז הזזת רהיטים. יש לכך סיבה טובה- הפנים הממוצע לא משנה כמה הוא נראה טוב בדרך כלל יש בו יותר מידי פריטים בשביל צילום. הכריות על הספה, כלי הכתיבה על השולחן, הטלפונים, העיתונים והתמונות האישיות. כל אלו יוצרים עומס ויזואלי ומסיחים את הדעת.
אם תראו איך מצלמים עבודות עיצוב פנים למגזינים נחשבים אתם תופתעו לגלות כמה דברים הוסרו מהסט לפני תחילת הצילומים.
בכל הנוגע לצילום עיצוב פנים, פחות הוא באמת יותר!
הסחת דעת מספר 2#: קווים אנכיים ואופקיים עקומים. שום דבר לא הורס את התפיסה שלנו על עיצוב חלל יותר מאשר צילום בו הקווים האנכיים או האופקיים עקומים. הצעד החשוב ביותר שיש לנקוט בכדי להמנע מזה הוא לוודא שהמצלמה מכוונת בצורה ישרה ולא מוטה כלפי מעלה או מטה.
בהתאם לזוית של המצלמה יהיו פעמים שהקווים האופקיים עשויים להיות מוטים. זה פחות רציני מאשר הקווים האנכיים בפינות החדר, אלו חייבים להיות ישרים למעלה ולמטה, אחרת תחושת ההטייה מאוד מסיחה את הדעת.
תאורה פנימית
התאורה הגרועה ביותר שניתן למצוא בבתים היא תאורת הפלורסנט, לרוב האור נראה ירקרק בצילומים ומאוד מסיח את הדעת.
כפי שציינו קודם, אם מופיעים חלונות בקטע החדר שאנו מצלמים, סביר להניח שהאור הנכס מהם יגרום לבעיות חשיפה - החלונות יהיו מוארים מדי והחדר חשוך מידי, בנוסף, נורות טונגסטן סטנדרטיות מטילות אור חם יחסית הנראה כאור צהוב בצילום, זו תערובת של צבעים ולעיתים רחוקות נראית טוב בצילומים.
במקרים בהם אין ברירה ויש וילונות אפשר לפצות באמצעותם על החשיפה החזקה מאור השמש.
על מנת להתגבר על תאורה נמוכה ניתן להציע שלושה פתרונות: ראשית, הימנעות מפלאש המורכב על המצלמה, הוא גורם לחדר להיראות מוזר. במקום זאת כדאי לבצע חשיפה ארוכה על חצובה ולהציג את האור והצבעים הטבעיים בחלל, צלמים מקצועיים עם זאת תמיד ישלבו מספר מקורות אור חיצוני בנוסף להדגשת האור והצבע הטבעי.
על מנת להתגבר על תאורה נמוכה ניתן להציע שלושה פתרונות: ראשית, הימנעות מפלאש המורכב על המצלמה, הוא גורם לחדר להיראות מוזר. במקום זאת כדאי לבצע חשיפה ארוכה על חצובה ולהציג את האור והצבעים הטבעיים בחלל, צלמים מקצועיים עם זאת תמיד ישלבו מספר מקורות אור חיצוני בנוסף להדגשת האור והצבע הטבעי.





